Barcelona aposta per reorganitzar el servei d’ajuda a domicili en “superilles socials”

Comencen quatre proves pilot amb grups d'una desena de treballadors que atenen una cinquantena de persones de la mateixa zona

0
254
Imatge de recurs
L’Ajuntament de Barcelona vol reorganitzar el servei d’ajuda a domicili en el que anomena les “superilles socials”. De moment es posaran en marxa quatre proves pilot en col·laboració amb les empreses adjudicatàries a La Marina del Port, Vilapiscina i la Torre Llobeta, Sant Antoni i el Poblenou, de forma que grups autogestionats d’una desena de treballadors s’ocuparan d’una cinquantena de persones de la mateixa zona. L’objectiu és atendre els usuaris de manera més digna i propera, però també millorar les condicions laborals del servei, que ara mateix són molt precàries. També es pretén impulsar la integració social i sanitària. Aquest és el segon contracte més important de l’Ajuntament, ja que engloba 4.000 persones contractades que donen servei a 20.000 usuaris, amb una despesa mitjana per persona de 3.153 euros anuals.
Segons un estudi elaborat pel mateix consistori, el 91% dels treballadors d’aquest servei són dones i el 39% té un contracte temporal. El 71% té un contracte parcial i el 97% cobra menys de 1.000 euros mensuals nets amb 14 pagues. En resum, el 31% de les treballadores es troba amb un sou baix i un contracte temporal i parcial a la vegada.

El fet de gestionar una zona única permetrà, segons l’Ajuntament, fer jornades laborals més completes en un entorn més estable. Els equips estaran autogestionats. La intenció de fons del govern és construir “superilles socials” i integrar també aquí els serveis sanitaris i altres com la teleassistència, els àpats a domicili i en companyia o els projectes ‘Radars’ o ‘Vincles’, i més tenint en compte l’envelliment de la població. La voluntat és desplegar aquest nou model per tota la ciutat a partir del 2019.

FER UN COMENTARI