Arrenca a mig gas el primer festiu d’obertura de la campanya de Nadal

"Jo diria que hi ha menys gent que en anys anteriors, però falta encara tot el Pont", ha assenyalat el responsable d'una botiga a Portal de l'Àngel

0
190
Imatge dels comerços al Portal de l'Àngel al centre de Barcelona
El primer dia festiu d’obertura per la campanya de Nadal no ha estat multitudinari i ha transcorregut a mig gas als carrers del centre de Barcelona. “Jo diria que hi ha menys gent que en anys anteriors, es veu poc moviment pel carrer”, ha afirmat Josep Planelles, responsable d’una botiga de torrons al Portal de l’Àngel. “Encara queda tota la tarda, tot el Pont i ja veurem com acaba la història. Però, de moment, el matí ha estat més fluix que l’any passat, està clar”, ha precisat Planelles. “La tendència és satisfactòria però avui no és dels dies de més venda perquè estem a l’inici de la campanya de Nadal”, ha reconegut a l’ACN Gabriel Jené, president de Barcelona Oberta. “I, a més, estem notant una certa contenció del que significa el turisme de compres, especialment en la zona cèntrica de la ciutat i el Born, on normalment aquest turisme de compres ha estat més receptiu”, ha assenyalat Jené.
Segons el president de Barcelona Oberta, aquesta contenció es deu a un segon semestre “molt complicat”. “Hem tingut bastants fenòmens negatius: la turismofòbia, els atemptats de la Rambla, tota la problemàtica entorn al procés… que han acabat creant una certa confusió al turisme que clarament podia visitar la ciutat en aquesta època de l’any”, ha afirmat Jené. Tot i això, des de Barcelona Oberta es mira amb optimisme la campanya de Nadal i la primera passa ha estat aquest 6 de desembre –Dia de la Constitució- amb quasi el 100% dels comerços oberts. “És un dia característic d’obertura de botigues a tots els nivells, estem en plena temporada de Nadal i ningú posa en dubte que avui és un dia important de vendes malgrat les conseqüències de les que parlàvem abans”, ha constatat Jené. “És un dia significatiu i que val la pena obrir”, ha puntualitzat.

“La campanya de Nadal pinta bé perquè la situació econòmica és positiva i -si tenim la sort que el tema de les eleccions acaba influint poc- doncs tenim unes perspectives interessants”, ha avançat el president de Barcelona Oberta. “La meteorologia també ajuda perquè fa fred i això és molt bo pel comerç. En definitiva, tot apunta que tindrem una bona campanya de Nadal tot i les circumstàncies que hem viscut l’últim semestre de l’any, que han estat complicades”, ha conclòs Jené. Una opinió que també ha compartit la Victòria, responsable de la guanteria Alonso, al carrer de Santa Anna. “Es tracta d’un dia més d’obertura, tampoc es tracta d’un dia excepcional de vendes”, ha volgut deixar clar. “Ara bé, amb la fredor pinta bé. La gent sempre s’anima a l’últim moment a celebrar el Nadal i, si fa fresca, se’n recorda més d’un guant que d’un CD”, ha finalitzat amb ironia la Victòria.

FER UN COMENTARI