Aena obre a Eulen 2 expedients sancionadors de 150 mil € cadascun per les cues

L'ens aeroportuari retreu a l'empresa haver "incomplert els estàndards de qualitat" del Prat malgrat comptar amb un pressupost extra per reforçar el servei

0
343
Pla general alçat de desenes de passatgers fent cua als controls de seguretat de la T1 de l'Aeroport del Prat
Wifi_Penedès_728x90
Aena ha obert a Eulen, concessionària dels filtres de seguretat de l’aeroport, dos expedients sancionadors que podrien acabar amb una multa de 150.000 euros cadascun. Fonts del gestor aeroportuari han confirmat a l’ACN que s’ha adoptat aquesta mesura perquè l’empresa ha “incomplert els estàndards de qualitat” de l’aeroport del Prat degut a les cues que s’han produït des del passat 24 de juliol. Aena considera un fet “d’especial gravetat” la situació en què s’han trobat milers de passatgers que han hagut d’assumir esperes de més d’una hora, i assegura que el contracte de concessió del servei permet aplicar penalitzacions en aquest tipus de circumstàncies. Al mateix temps, l’ens recorda que a principis de juliol va destinar a Eulen 425.000 euros extres per reforçar el servei del control de seguretat durant l’estiu.
Fonts d’Aena reconeixen que les cues acumulades als controls de seguretat de l’aeroport del Prat són, a priori, provocades pels treballadors, però recorda que la màxima responsable del servei és la direcció d’Eulen. Com a empresa concessionària, recorda Aena, és qui ha de respondre per garantir la qualitat de cara als viatgers.

L’ens lamenta la situació que s’ha anat repetint al Prat els últims deu dies, previ a la vaga oficialment anunciada pels treballadors a partir del 4 d’agost per exigir millores laborals. En aquest sentit, Aena subratlla que a data 1 de juliol va destinar a Eulen una partida extra de 425.000 euros per reforçar el servei del control de seguretat durant l’època d’estiu, moment en què les instal•lacions registren un notable increment de viatgers.

El gestor aeroportuari assegura que aquests diners extres es destinen cada any en aquesta època, en una mesura que s’aplica a tots els serveis que presten atenció als passatgers, com són, per exemple, la restauració, la neteja i el trasllat de carretons.

FER UN COMENTARI