800 professors dissenyen propostes didàctiques digitals a Catalunya

El Rectorat de la Universitat de Lleida és una de les seus on s'han reunit un centenar de participants del projecte EduHack

0
522
Uns 800 professionals de l’educació dividits en 160 equips participen simultàniament a les quatre capitals catalanes en un projecte per dissenyar propostes didàctiques innovares en l’àmbit digital. Es tracta de la segona edició de la iniciativa Eduhack, impulsada per la Fundació Mobile World Capital Barcelona amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament. Aquest dissabte es fa la primera sessió presencial i les propostes que surtin del treball en equip dels participants es desenvoluparan durant dos cursos en un centenar d’escoles, amb 250 docents i 5.000 alumnes implicats. L’objectiu és que la tecnologia mòbil sigui cada cop més present a les aules com ho és a la societat i que serveixi per promoure una educació avançada i inclusiva. A Lleida, la sessió inicial de l’Eduhack es fa al Rectorat de la Universitat de Lleida i reuneix un centenar de persones.
L’EduHack és una iniciativa inclosa al programa MSchools del Mobile World Capital. La primera edició es va fer només a Barcelona i aquest any s’ha ampliat al territori, de manera que la jornada té lloc simultàniament a les quatre capitals catalanes, en concret, a la Universitat Pompeu Fabra, a Barcelona, la Universitat de Girona, el Complex Educatiu de Tarragona i a la Universitat de Lleida.

Hi participen docents de tots els nivells educatius i àmbits curriculars, professors i estudiants de màster i grau relacionats amb l’educació, psicopedagogs i també professionals de l’àmbit tecnològic.

Cada equip tria un repte i en dissenya una solució. El punt de partida són els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. Aquests objectius promouen un món més igualitari, digne i sostenible a partir de 17 reptes relacionats amb el medi ambient, la societat i l’economia. A partir d’aquí els grups fan propostes de treball que passen per transformar materials d’aula, incloure l’ús de recursos digitals per a l’aprenentatge o canviar la forma d’interactuar amb els alumnes. El projecte culminarà el juny del 2019.

FER UN COMENTARI